Bienvenido a Mexico - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Coen en Hanneke Weert - WaarBenJij.nu Bienvenido a Mexico - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Coen en Hanneke Weert - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Mexico

Blijf op de hoogte en volg Coen en Hanneke

28 Februari 2016 | Mexico, Chichén-Itzá

Na een lange heenreis, die overigens wel goed verlopen is, zijn we 's avonds laat in Playa del Carmen aangekomen. we zijn meteen gaan slapen omdat we moe waren van de reis. De dag erna was het dan eindelijk tijd om kennis te maken met Mexico. Playa del Carmen was heerlijk om bij te komen aan het strand, maar niet het Mexico waarvoor we gekomen zijn. Het was erg toeristisch. Na een dagje strand zijn we dan ook de ochtend erna al vroeg vertrokken met de bus naar Chichen. Het resort waar we verblijven ligt aan de achterkant van de mayastad en heeft naast mooie tuinen ook een privé ingang naar Chichen Itza, waardoor we niet tussen honderden toeristen in de rij hoeven staan om binnen te komen. Eerst zijn we nog naar Cenote Ik Kil geweest. Dit is een soort meertje in een grot. Hier hebben we ons letterlijk aan een sprong in het diepe gewaagd en gezwommen (en Loes en Hanneke ook af en toe gegild) tussen de vissen. Vanmorgen was het dan eindelijk tijd om via de privé ingang de oude Mayastad te verkennen. Samen met gids hebben we hier een aantal uren rondgelopen. Hij wist ons veel te vertellen over de vele bouwwerken. Het was heel interessant allemaal wat de Maya's allemaal voor elkaar gekregen hebben, voor zo'n oude beschaving. Nu zijn we aan het wachten om met de bus te vertrekken naar Merida, waar we vanavond zullen aankomen.