Adios Mexico, bienvenidos Guatemala! - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Coen en Hanneke Weert - WaarBenJij.nu Adios Mexico, bienvenidos Guatemala! - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Coen en Hanneke Weert - WaarBenJij.nu

Adios Mexico, bienvenidos Guatemala!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Coen en Hanneke

08 Maart 2016 | Guatemala, Panajachel

De laatste dag in Mexico hebben we een excursie gemaakt naar de Sumidero Canyon. Volgens reisgidsen en programma's was dit niet de moeite omdat de rivier een grote vuilnisbelt zou zijn. Gelukkig bleek dit niet meer het geval te zijn en was het zeer de moeite waard. Tijdens een boottocht van ongeveer 2 uur hebben we krokodillen van heel dichtbij gezien, aapjes, diverse vogels en wat schildpadjes. Ook was de kloof zelf prachtig om doorheen te varen. Metershoge rotswanden en een heel groene omgeving maakte dit een onvergetelijk boottripje.

Na de excursie zijn we nog wat door San Cristobal gestruind. We zijn naar een kerkje op de top van een heuvel geweest, met veel te veel trappen voor onze conditie. De dag erna bestond voornamelijk uit reizen. De grensoversteek naar Guatemala verliep soepel.

In Guatemala zagen we meteen de "bekende" chickenbussen rijden. Dit zijn zeer kleurrijke Amerikaanse schoolbussen. Na een lange dag reizen zijn we uiteindelijk in Panajachel beland, wat aan "Lago Atilan" ligt. Dit wordt ook wel het mooiste bergmeer van de wereld genoemd en ligt aan 3 vulkanen. Panajachel is een toeristisch plaatsje, maar omdat het er niet druk was, was dit niet erg.

De dag erna zijn we met een (privé) boot naar andere dorpjes en een stadje aan het meer gegaan. Met een boot over het mooie meer heen was een hele fijne manier van vervoer. 'S avonds hebben we de zonsondergang bekeken in een van de restaurants aan het water.